تکلیفمون با راحت طلبی چیه؟چطور آسوده تر زندگی کنیم؟

راحت طلبی، لذت جویی، آرامش... چیزی که صبح تا شب داریم براش تلاش میکنیم. و یکی از خواسته های اساسی همه ماست. ولی خب تا حالا به این فکر کردید که راحت باشیم که چیکار کنیم؟

اساسا وقی رابطه انسان با راحت طلبی مشخص میشه، رابطه انسان با خیلی چیز های دیگه هم مشخص میشه. به نظرت یه زندگی خوب چه زندگیه؟!

من میگم وقتی راحت و با آرامش زندگی کنیم خوب زندگی کردیم؛ دین هم همین نگاه را به زندگی داره، دیندار کسی هست که بیشترین بهره و لذت را از زندگی خودش میبره؛ آسوده زندگی کردن شاخص اصلی دینه؛ یعنی هرچی میگه فقط برای همینه که ما آسوده زندگی کنیم.

تفکر اولین قدم برای رسیدن به یک زندگی آسوده است. همانطور که فکر بد می تونه آدم را تباه کنه، فکر خوب نجات دهنده است. خیلی از بزرگان برای فکر کردن وقت می گذاشتن، مثلا ساعت فلان تا فلان را به قکر کردن اختصاص می دادند. ولی متاسفانه هر سبک زندگی فرصت فکر کردن را به آدم نمی دهد.
یه زمین فوتبال را تصور کنید، اندازه دروازه از قوانین زمینه، حالا یک فوتبالیست بیاد بگه اگر دروازه 5 سانت اینور تر بود گل میشد. خب دیگه اینطوری اون فوتبال نبود!
رنج و سختی توی زندگی هم لازمه آدم شدنه، وقتی آدم تکلیفش را راحت طلبی مشخص باشه هم در دنیا لذت میبره هم در آخرت. حتی از کسانی که میلیونی پول خرج می کنن که از دنیا لذت ببرند هم بیشتر لذت می بره؛ چرا؟
چون بلده فکر کنه! چون بلده چطور از غذا خوردن لذت ببره، چطور با ذکر گفتن حال فکری  و روحی خوبی پیدا کنه، چون در لحظه زندگی می کنه!

دنیا جای انتخابه، اگر از بچگی مادرمون دو تا ظرف غذای خوشمزه میگذاشت جلومون و می گفت باید یکی انتخاب کنی ما با رنج آشنا می شدیم، اساسا برای رسیدن به هرچیزی باید از یک چیز دیگر بگذریم این قانون بازیه رفقا...
حالا که رنج حتمیه! و نمیشه کاریش، می تونیم حداقل خودمون رنج هامون را انتخاب کنیم؟!
مثلا رنج صدقه دادن و انفاق کردن را انتخاب کنیم تا دچار رنج حادثه نشیم!
خب پول دادن سخته دیگه (مثل من عامی فکر کنید) باید از جون کنده بشه.
بیایم به  استقبال یه سری رنج ها بریم؛ رنج ها را مدیریت کنیم تا آسوده تر زندگی کنیم

سخنرانی استاد پناهیان با موضوع " چگونه آسوده تر زندگی کنیم " ارزش یک بار شنیدن را داره!




حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۲)

wave
  • محسن رحمانی

    محسن رحمانی

    ۸ مهر ۹۶، ۱۴:۱۱

    :)

  • ناشناس

    ناشناس

    ۸ مهر ۹۶، ۰۹:۳۲

    مطالب خوبی دارید


    وبلاگهای من: 

    computer24.blog.ir
                                 
     loyality24.blog.ir 

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود