چطور متخصص شویم؟ : یک فنجان تجربه

ارتباط عجیبی بین دانش و تخصص هست، به قول معروف تو توی پفک فروشی تخصص داشته باش، خودشون برای کار میان دنبالت!!!!

خب تبریک می گویم، اگر مو به مو به صحبت های مقاله قبلی گوش داده باشید، شما یکی از کارآفرین های آینده هستید. کشور به شما افتخار می کنه!

بگو ببینم به چه چیز هایی فکر کردید؟

کارآفرینی

اول یک نکته هم بگم، یادت باشه ایده هاتو به کسی نگی تا وقتی عملی بشه، مخصوصا مامانت؛ اگر ایده هاتو به کسی گفتی و نخندید بدون به اندازه کافی ایده ات بزرگ نیست! تو به روحیه مثبت نیاز داری و الان وقت خوبی برای ورود به جزئیات نیست.

به کارگاه MDF فکر کردی؟

به تولید لباس؟!

به شرکت تولید کننده نرم افزار؟

می خواهی یک متخص مکانیک بشی؟!

یا یک نانوا حرفه ایی؟

هر چیزی که انتخاب کرده باشی مهم نیست... همین که همت کنی و اراده خودش مرحله اوله!  مهم اینه که با علاقه و شوقی که داری سعی کنی متخصص بشی.

دیروز مقام معظم رهبری درسخنرانی خود با نخبه ها فرمودند:باید سعی کنیم صنعت کشور را از مونتاژکاری به سمت نوآوری ببریم. در یک بازه زمانی ده ساله"

خب این هدف کی محقق می شود؟ تا به خواسته امام برسیم؟ تا از وابستگی بیرون بیاییم؟ تا تقوا پیشه کنیم؟!

زمانی که در کاری که به آن علاقه داریم متخصص شویم؛ اگر آماده ایید چند روش کسب مهارت را با هم مرور کنیم؟! پس بزن بریم

شهید چمران - تخصص

1 - گوگل

گوگل

اولین جایی که می تونه بهت خیلی کمک کنه تا در زمینه مورد علاقه ات متخصص بشی گوگله! سرچ و جست و جو از نوع حرفه اییش می تونه به تو کمک قابل توجهی کنه، فقط یادت باشه نباید توی گوگل جمله بنویسی! گوگل بر اساس کلمات کلیدی کار می کنه یعنی اگر دنبال روش تعویض چرخ زاپاس ماشین هستی بهتره بنویسی "روش تعویض زاپاس" سه کلمه کلیدی یک جمله! اینطوری نتایج بهتری به دست می آوری. نکته دوم اینه که چطور جست و جو پیشرفته انجام بدیم، که موضوع مقاله بعدی ماست! و با یه سرچ توی گوگل همین الان حل میشه! با جست و جو پیشرفته خیلی حرفه ایی تر می تونید به نتیجه برسید

 2 - وب یاد

وب یاد

وب یاد چیه؟ وب یاد مرکز یاد دهی و یادگیریه! یه عده متخصص جمع شدن در رابطه با مباحث و موضوعات مختلف ویدیو ضبط کردند و در وب یاد قرار داده اند تا ما استفاده کنیم. اگر قصد دارید در زمینه مدیریت کسب و کار، توسعه فردی، بازاریابی و فروش، بورس و... آموزش ببینید و مهارت کسب کنید وب یاد گزینه خوبیه! دوره های وب یاد خیلی خوب و حرفه ایی هست، من خودم طرفدار پر و پا قرص بعضی از دوره هاش هستم!

3- مکتب خونه

مکتب خونه

دوست داری بدونی توی دانشگاه های برتر کشور چی یاد می دن؟ مکتب خونه شامل فیلم های ضبط شده از کلاس های درسی دانشگاه های برتر کشوره، یه محیط پرطرفدار که میشه داخلش به راحتی و رایگان تحصیل کرد.از همه رشته ها و علوم و تقریبا تمامی دانشگاه ها ویدیو داره.فقط کافیه یه سر بهش بزنی تا حسابی رشد کنی! به قول خودش؛ مکتب خونه | آکادمی آنلاین تخصص هاست، با مکتب خونه می تونیم سر کلاس بهترین دانشگاه ها بشینیم و مهارت کسب کنیم.

4-دانشجویار

دانشجویار

اگر می خواهی در زمینه های فناوری و کامپیوتر متخصص بشی، دانشجویار گزینه خوبیه! دوره های آموزشی پروژه محور در زمینه های برنامه نویسی، گرافیک، امنیت و... توی دانشجو یار شما را با هزینه های خیلی کم و دانشجویی به یک متخصص تبدیل می کنه! فقط کافیه واردش بشی و بنویسی که دوست داری در چه زمینه ایی تخصص پیدا کنی!

5 - فرادرس

فرادرس

یکی از مراجع فیلم های آموزشی دانشگاهی و مهندسی است که در زمینه های متنوعی به شما در کسب مهارت کمک می کنه، فقط کافیه بهش یه سر بزنید تا متوجه بشید که چقدر راحت میشه ماهر شد!

6- متمم

متمم

متمم محل توسعه مهارت های منه! یعنی ایجاد رشد 0 تا 100 به صورت فردی و برای جامعه! پس خیلی عالیه که حتما در اون ثبت نام کنید. توی متمم می تونید هنر ارتباط، روش بهتر زندگی کردن، افزایش بهره وری، MBA و... را به راحتی و به صورت کاربردی و علمی تحصیل کنید. پیشنهاد می کنم حتما بهش سر بزنید چون می تونه زندگی شما را متحول کنه!

7- مرکز تحقیقات کامپیوتری نور

مرکز تحقیقات کامپیوتری نور

اگر قصد داری در زمینه علوم اسلامی تحصیل کنید، مهندسی طلبه، و مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، از گزینه های برتر کشور هستند. با خدمات و سرویس های متنوع این دو مرکز می توانید علوم اسلامی از جمله، طب، فلسفه، عرفان، فقه، اخلاق و... را به راحتی تحصیل کنید!

8 - موسسه مصاف ایرانیان

موسسه مصاف ایرانیان

گرچه موسسه مصاف ایرانیان موسسه صرف اموزشی نیست، و خدمات شایانی در زمینه های مختلف به جامعه دارد؛ اما روش های دشمن شناسی در آن خیلی خوب آموزش داده می شود. فرق ضاله، مهدویت، دشمن شناسی و... عناوینی هستند که در این موسسه با سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور ( خدا ایشان را برای اسلام نگه دارند) آموش داده می شوند و الحق کاربردی و مفید هستند. این موسسه زندگی های زیادی را با روشنگری و اصلاح سبک زندگی متحول کرده است. پس قبل از هرچیزی یا موازی با کسب دیگر مهارت ها به مصاف سری بزندی.

9 - چطور؟

چطور؟

هر آنچه برای موفقیت و پیشرفت نیاز دارید؛ در مرحله اول پیشنهاد من سخنرانی جذاب و عالی دکتر شاهین فرهنگ در رابطه با موفقیت است که به صورت رایگان و با اجازه ایشان برای دانلود وجود دارد. سپس سایت چطور! توی این سایت می تونید به راحتی همه آنچیزی که در رابطه با موفقیت نیاز دارید و براتون سوال است که چطور باید انجام بشه را یاد بگیرید. مراجعه به این سایت همانا و گذشتن ساعت ها وقت و مطالعه مطالب همانا.

10 - فرانش

فرانش

یادبگیر،تمرین کن، آینده ات را بساز. فرانش هم مرجع آموزشی ویدیویی آنلانه که در زمینه های مختلفی از جمله فناوری، گرافیک، زبان، کسب وکار و... کار میکنه! برای متخصص شدن سر زدن بهش ضرر نداره!


خب دیدید که فناوری چه کمکی به ما می کنه که به راحتی متخصص بشیم! با این 10 ابزار به راحتی می تونیم طی یکی دو هفته تخصص خودمون را کسب کنیم، و با یک سرچ توی گوگل خیلی راحت تر می تونیم سایت های دیگه ایی را پیدا کنیم که سرشار از  مهارت باشند. یادتون باشه متخصص ها دنبال مدرک نیستند! تجربه آنها مدرک اثباتشونه! پس به این فکر نکنید که کسب مدرک کافیه! مهارت حرف اول را میزنه!

شاید بهتر باشه قبل از این که دنبال کار بگردیم مدتی را به کسب مهارت در رشته ایی که خوندیم اختصاص بدیم، یا با افزایش مهارت برای جامعه مفید باشیم و کارآفرینی کنیم... فقط فراموش نکنید که متخصص شدن در یک رشته می تونه به ما کمک کنه و با دیدن رایگانی و وقت و... به دنبال تماشای همه رشته ها و فیلم ها نریم، حداقل بین تماشا فاصله بزارید تا دچار انباشتگی اطلاعات نشید و همه چیز خراب نشه!

به قول مرتضی؛ دنبال کار نگرد، یه کاری کن کار بیاد دنبالت...

یادتون نره که قراره شما کشور را از وابستگی بیرون بیارید؛  پس براتون ارزو می کنم ماهر و موفق باشید؛

توی مقاله بعدی یه کوچولو راجع به روش جست جو حرفه ایی صحبت می کنیم،

اگر مقاله قبلی مرتبط با این موضوع را نخوانده ایی اینجا کلیک کنید



حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۲)

wave
  • میکسر سنگ مصنوعی

    میکسر سنگ مصنوعی

    ۲۵ مهر ۹۷، ۱۳:۵۱

    سلام.ممنون بابت مطالب خوبتون.وب خیلی خوبی دارم

  • دلنوشته های یک اردیبهشتی

    دلنوشته های یک اردیبهشتی

    ۲۸ مهر ۹۶، ۱۶:۵۹

    مفید بود...

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود