📩 نامه سرگشاده استاد #رائفی_پور به #رئیس_جمهور

📩 نامه سرگشاده استاد #رائفی_پور به #رئیس_جمهور در نقد سخنان اخیرشان در جمع مسولان وزارت اقتصاد و دارایی (۱۸ دی ۹۶)

⭕️ نامه ای از یک #کت_شلواری به یک #روحانیِ آخوند!

👤محضر رئیس جمهور محترم جناب #حاج_شیخ_حسن_روحانی

📅 چند ماه پیش...
🔹 سخنانی شاذ ، پیرامون #امیرالمؤمنین و  شرط مردم در #پذیرش_ولایت ایشان بیان فرمودید که حقیر نیز به اندازه بضاعت و البته وظیفه شرعی ام در دفاع از #حریم_اهل_بیت پاسختان را دادم

🌐لینک مطلب:👇
t.me/masafiran/3939

🔺اخیرا نیز مطلبی را پیرامون فرهنگ #انتقاد_پذیری افاضه فرموده اید که چهار ستون بدنم را لرزاند

🔹طبعا با آن بخش از فرمایشاتتان که در لزوم #نقد_مسئولین بود موافقم و صد البته انتظار دارم در #عمل به آن نیز مقید باشید و مبادا امثال #حسین_دهباشی مشاور رسانه ای و سازنده فیلم تبلیغاتی تان به دلیل انتقاد از وزیر #مولتی_میلیاردر و #پورشه_سوار بهداشتتان ، به حبس محکوم شود !!!

🔺کاری کردید که بنده خدا انتقاد از کابینه شما که هیچ ،مستند سازی را هم رها کرده و قصد دارد کافی شاپ بزند!

🔹عارضم بنده #هیچ مشکل شخصی با جنابعالی و یا کابینه تان ندارم و فی المثل از مدافعان سرسخت عملکرد #وزیر_کشاورزی تان هستم و هرجایی توانسته ام به دولتتان بدون هیچ چشمداشتی #کمکهایی نیز  کرده ام.


🔺اما داستان افاضه جدیدتان  !🔺

🔹فرموده اید میتوان #امام_معصوم از جمله #امام_دوازدهم را هم #نقد کرد و یا از صحابه ای گفته اید که  در چشمان پیامبر نگاه می کردند و می گفتند : "امن الله او منک" این سخن که گفتی از جانب خداست یا تحلیل خودت (پیامبر ) است!

🔹اگر منظورتان مشارکت دادن  صحابه (و شاورهم فی الامر..) درامور است که واضح و مبرهن است هدف رشد دادن صحابه و اثبات حقانیت تصمیمات پیامبر به ایشان بوده که داستان واقعه #بدر یا #احد نمونه ای از این دست است اما اگر مرادتان آنگونه که از کلامتان بر می آمد مجوز نپذیرفتن برخی تصمیمات #معصوم توسط #مردم است ،به عنوان یک درس خوانده در حوزه های علمیه شیعه قطعا باید بدانید تمام آنچه از معصوم به ما می رسد بی کم و کاست برای ما #حجت است!

🔹مزید اطلاعتان عرض کنم صحابه مورد نظرتان که در مقابل فرمایشات پیامبر می ایستادند و نظرات #پیامبر را نقد می کردند همان هایی بودند که از قضا انقلاب پیامبر(ص) را به #سقیفه کشاندند و البته به #غدیر #نقد داشتند!

🔹همان هایی که پیامبر را فقط در #وحی معصوم می دانستند ، چنانکه در داستان پر غصه "رزیه ابن عباس" هنگامی که پیامبر قلم و دوات خواستند تا مکتوب فرمایند پس از رحلتشان چه کسی (بخوانید #امام_علی )جانشین ایشان است ، یکی از همان صحابه که از قضا بعد ها با #لگد درب خانه #حضرت_زهرا را شکست کاغذ را از دستان مبارک پیامبر قاپید ، پاره کرد و گفت :ان الرجل لیهجر غلب علیه الوجع،حسبنا کتاب الله
🔺ترجمه (با عرض پوزش از همه مسلمانان): براستی این #مردک!، #هذیان میگوید و هذیان گویی بر او غلبه کرده است! کتاب خدا (قرآن)در میان ماست و برایمان بس است !

🔹جهت کسب اطلاع بیشتر می توانید فی المثل فقط به هفت مورد در صحیح بخاری ! (در انتهای همین متن ) مراجعه فرمایید.

🔺البته هضم این مسئله  نیازی به مداقه در تاریخ اسلام یا روایات فریقین هم نداشته و کافی است در حد یک مسلمان عادی قرآن خوانده باشیم !

🔅سوره احزاب آیه ۳۶: و هیچ مرد مؤمن و زن مؤمنی را نسزد و شرعا جایز نباشد و عقلا روا نبود آن گاه که خدا و رسولش فرمانی را ( درباره آنها ) صادر نمایند برای آنها اختیاری در کارشان باشد. و هر کس خدا و رسولش را نافرمانی کند مسلّما به گمراهی آشکاری درافتاده است.

🔅نسا ۶۵: ای پیامبر سوگند به پروردگارت که آنها ایمان نمی آورند تا آن گاه که تو را در آنچه میان خود اختلاف دارند داور سازند ، سپس در نفس خویش هیچ تنگی و ناراحتی نسبت به آنچه تو حکم داده ای نیابند و کاملا تسلیم گردند.

🔅جن ۲۳ : ...و آنان که خدا و فرستاده او را نافرمانی کنند بی تردید برای آنان آتش دوزخ است که جاودانه در آن ماندگار خواهند بود.

🔅حشر ۷ :و آن‌چه را پیامبر به شما داد آن را بگیرید و از آن‌چه شما را از آن باز داشت، دوری کنید  و از خدا پروا بدارید که عقاب الهی بسیار شدید است

🔺و حدود ۱۶ آیه دیگر که مسلمانان را فرمانبردار محض در برابر فرمایشات پیامبر می خواهد نه آنکه بنشینند و ایشان را #نقد کنند !


🔹عارضم نظریه انحصار #عصمت_پیامبران فقط در وحی و نه دیگر  امور ، اولین بار توسط #یهودیان شمال مدینه در برخی از صحابه پیامبر نهادینه شد و قطعا همان طور که مستحضر هستید تقریبا هیچ پیامبری از #تحریف_یهود در عهدین جان سالم به در نبرده و خیره سرانه عده ای از پیامبران را با کمال پوزش از بارگاه الهی ! ، #دزد ، #قاتل ، #شارب_الخمر ، مبتلا به #دیاثت ، #زنای_محصنه ، #زنای_با_محارم و ... معرفی کرده اند.

🔹و طبعا باید برایتان سوال شود پس چرا  #یهود و #نصارا ، کتب چنین افرادی (پیامبران) را با این همه #فسق_و_فجور قبول داشته و بر مبنای سخنان چنین افرادی دینداری می کنند؟

🔺پاسخش بسیار ساده است : چون همچون شما(آنطور که از سخنانتان بر می آمد) معتقدند پیامبران در وحی ، معصوم و صد البته #غیر_قابل_نقد و در دیگر امور و سخنانشان  ، #غیر_معصوم  و طبعا قابل #نقد هستند!

🔹مورخین تا قبل از #شهادت پیامبر گرامی اسلام ،بیش از ۱۴۰ مشاجره بین ایشان و برخی صحابه نقل کرده اند که قطعا نشان از #بی_بصیرتی آن دسته از صحابه و تاثیر این انحراف فکری اهل کتاب در ایشان است.

🔹برای مثال می توانید به منابع انتهای متن ، از کتب برادران #اهل_سنت  مراجعه فرمایید  که نشان از رجوع برخی از همین #صحابه به #یهودیان و البته ناراحتی پیامبر از این عملشان دارد.

🔺اینکه #یهودیان یا برخی #صحابه متاثر از آنها چه عقیده ای داشته اند کاری ندارم !

🔹اما در عجبم از جنابعالی که درس #حوزه_های_شیعه را خوانده اید و ملبس به #لباس_پیامبر هستید و  نظریات #منحرف_یهود را رواج می دهید آن هم در قامت #رئیس_جمهور_روحانیِ #شیعه_خانه_امام_زمان !

🔹دوم در عجبم از #حوزه_های_علمیه که برای چندمین بار ،این چنین #دانسته یا #نادانسته به #اصول و #مسلمات و #محکماتشان #تاخته_اید و صدایی از کسی در نمی آید !

🔺با خودم میگویم اگر یک دهم این سخنان را #رئیس_جمهور #کت_شلواری قبل از شما گفته بود چه ها که نمی کردند!

🔹چه عرض کنم لابد بندگان خدا با خودشان می گویند : #رئیس_جمهور محترم عامدانه هر از چند گاهی چنین سخنانی را می گویند تا #حوزه_های_علمیه یا به قول مردم، #آخوند_ها علیه شما موضع بگیرند و حواس همان مردم از #دلار۴۴۰۰ تومانی و #سکه یک و نیم میلیونی و خبر #حذف ۳۰ میلیون #یارانه بگیر و
 #تحریم های جدید پس از #برجام ، #پرت شود و البته کسی هم نمی پرسد مگر خود شما #آخوند نیستید؟

🔺به آقایان و استدلالهایشان کاری ندارم ، بنده به عنوان یک #کت_شلواری #محب_اهل_بیت، این گونه سخنان را پای نهادن بر #خطوط_قرمز_اسلام و #قرآن و #اهل_بیت و #مرجعیت میدانم و به اندازه خودم درباره آن روشنگری کرده و خواهم کرد و به عنوان یک برادر دینی و یکی از آحاد این مملکت #نصیحتتان می کنم، اگر اینهایی که گفتید #عقیده_تان نیست و صرفا می خواهید حواس مردم را از #مسائل_اساسی #پرت کنید به همان داستان تکراری لغو #کنسرت_ها و #حضور_زنان در ورزشگاه ها بپردازید و با #اهل_بیت کاری نداشته باشید!
اعتقاداتمان به کنار ، تجربه نشان داده #هتک_حرمت #اهل_بیت عاقبت خوشی ندارد

🔺یک #کت_شلواری #محب_اهل_بیت :
👤علی اکبر #رائفی_پور

منابع مذکور در متن :
📚صحیح بخاری الطبعة: الأولى، 1422- ج7 ص120 📚 ج6 ص9 ح 4431📚 ج6 ص9 ح 4432
📚ج4 ص99 📚 ج4 ص69 📚 ج1 ص34 📚 ج9 ص 111
📚ذهبی،سیر اعلام النبلاء،3/489
📚(عبد الرزاق،مصنف،6/114)
📚(ابن حجر عسقلانی،لسان المیزان،2/408)
📚(احمد ابن حنبل،مسند احمد،3/387)
📚(سیوطی،الدر المنثور،5/148)
📚(ابن منظور،لسان العرب،10/508)
📚ابن کثیر دمشقی ، تفسیر قرآن العظیم ، چاپ دار الطیبه ،‌ج ۲، با تحقیق سامی بن محمد السلامه ، ص ۴۷۵ ، ذیل آیه ۱۷۰ سوره نساء همچنین :  ص
📚تاریخ ابن خلدون ،چاپ دار الفکر بیروت ، صفحه ۵۵۴ ۶۷۸

✅ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف
http://T.me/joinchat/AAAAADwiIiTk_fhNgzD4nQ

🎬 فیلم سخنان رئیس جمهور در جمع مسولان اقتصاد و دارایی( ۱۸دی۹۶)👇

https://t.me/masafiran/8435


✅ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف
http://T.me/joinchat/AAAAADwiIiTk_fhNgzD4nQ

حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۱)

wave
  • sisi sa

    sisi sa

    ۳۰ دی ۹۶، ۲۰:۳۲

    هیچ وقت از  این راءفی  خوشم نیومد ولی این حرفش  کاملا صحیح  بوده 

    منم نتونستم حضم کنم این حرف رو از یک  ملبس به  لباس روحانیت

    اگر یه مدافع سکولارسیم این حرف رو میزد هم   خیلی ها  تعجب میکردند  چه برسه به .. 

  • sisi sa

    حسین اصلانی

    ۱ بهمن ۹۶، ۲۱:۴۱

    حرف حق را هرکسی که بزند قبول خواهیم کرد این نشان پاکی ما است.
    بابت نظر خوب شما سپاسگزارم دوست من

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود