داستان مشتری مداری...

🖋🖋 #داستان مشتری مداری...

📌چند روز پیش به یک ساعت فروشی رفتم چون قسمتی از ساعت مچی ام را گم کرده بودم. وقتی مشکل را توضیح دادم، صاحب مغازه گفت که فکر می کند یکی از آن ها را داشته باشد و آن را پیدا کرد، به ساعتم وصل کرد و هیچ پولی هم از من نگرفت.

✅ حالا فکر میکنید الان اگر من بخواهم یک ساعت جدید بخرم کجا می روم؟!
و یا به چند نفر این داستان را تعریف کرده باشم و آدرس ساعت فروشی را داده باشم خوب است؟!

در محصولات نرم افزاری چگونه می توانیم با برنامه ریزی خدماتی ارائه دهیم که مشتری ما را به دیگران پیشنهاد دهد؟

  • یک نسخه رایگان ارائه دهید

اگر یک شرکت تازه تاسیس و ناشناخته هستید، یک نسخه رایگان از محصولتان می تواند بهترین معرفی و تبلیغ برای شما باشد، به شرطی که با مشاوره گرفتن از متخصصان طراحی محصولات نرم افزاری مشاوره گرفته باشید این نسخه رایگان را به حداکثر تعداد ممکن بین مشتریان احتمالی توزیع کنید و اجازه دهید آنها ببینند که نرم افزار شما واقعا کار می کند و فقط یک ادعا نیست. یک گزینه خرید یا ثبت نام می تواند مشتریان را به سمت خرید نسخه اصلی راهنمایی کند. این روش به دو طریق انجام می شود، یا نسخه کامل را به ازای روزهای محدود در اختیار مشتری به صورت رایگان قرار می دهید یا یک نسخه با امکانات محدود را در اختیار مشتری قرار می دهید و امکان خرید نسخه کامل را فراهم می کنید. روش های مختلفی بر اساس نوع نرم افزار می تواند برای محدود سازی امکانات تعریف شود.

  • یک ویدئو بسازید

ویدئو یکی از بهترین راهکارها برای نمایش کارکرد نرم افزار شماست، یک ویدئو از نحوه کار نرم افزار تهیه کنید و تا می توانید آن را از طریق کانال های مناسب برای مخاطبین مورد نظر به نمایش بگذارید، ویدئو را هر چقدر جذاب تر بسازید احتمال به اشتراک گذاشته شدن بیشتر می شود و احتمال ارجاع برای خرید بیشتر می شود. برای این که بدانید چطور یک ویدیئو دمو برای فروش محصول طراحی کنیم، بعدا مطالبی خواهم نوشت.

  • اجازه دهید مشتری متوجه شود که درد او را می دانید

اصلا شما نرم افزار را برای چه ساخته ایید؟
تعریف داستان اینکه چگونه باعث راحت شدن کار مشتریانتان می شوید و یا تعریف داستان یکی از مشتریان قبلی می تواند باعث ایجاد یک ارتباط احساسی مشترک شود و مخاطبانتان نرم افزار شما را به عنوان راه حلی برای مشکلشان تشخیص دهند. اگر نرم افزار شما هیچ گرهی از مخاطبان باز نمی کند و با دیگر نرم افزار های مشابه تفاوتی ندارد، پیشنهاد می کنم از خواندن ادامه مطلب خودداری کنید! البته تفاوت های گره گشا نه هر تفاوتی . . .

  • یک جدول مقایسه تهیه کنید

یک جدول مقایسه ویژگی ها، راهی سریع برای انتقال ویژگی های مثبت نرم افزار شماست، سعی کنید ویژگی های برجسته نرم افزارتان را با یک جدول برجسته تر کنید و ثابت کنید که نرم افزار شما در برابر رقبایتان برتری دارد.

  • نظرهای مشتریانتان در باره محصولاتتان را منتشر کنید

هر کسی می تواند از محصول خودش تعریف کند بنابراین بهترین راه این است که نظر مشتریان مستقل را بپرسید و آنها را به عنوان داستان های موفقیت یا موردکاوی ها انتشار دهید. البته توجه کنید که اگر هم نظرات خوب و هم نظرات منفی را منتشر کنید، احساس بهتری به مشتری القا می کنید.

  • تضمین زمان بازگشت سرمایه دهید

یک مطالعه نشان داده است که اگر بتوانید با یک محاسبه روشن و دقیق تضمین بازگشت سرمایه برای مشتری دهید، 40 درصد فروش بیشتری خواهید داشت، صنعت نرم افزار، صنعتی است که معمولا برای تسهیل امور و صرفه جویی در نیروی انسانی یا سایر منابع مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین می توان با محاسبه دقیق میزان بازگشت سرمایه را تخمین زد و مشتریان سردرگم را به راحتی قانع کرد. مطمئن باشید اگر نرم افزار شما بتوند باعث شود من در وقتم یا در هزینه هایم سرفه جویی کنم، قطعا آن را خواهم خرید!

  • پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته داشته باشید

اگر از کارائی محصول خودتان اطمینان کامل دارید پس به راحتی گزینه پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته را ارائه کنید، هر چند این کار سخت است ولی میتوانید پشتیبانی را به یک شرکت دیگر واگذار کنید، پیشنهاد پشتیبانی دائمی می تواند در ترغیب به خرید مشتریان نقش اساسی داشته باشد.

آیا شما ایده ای برای بازاریابی محصولات نرم افزاری دارید؟ در قسمت نظرات منتظر ایده هاو تجربیات شما هستم

حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۲)

wave
  • عباسی

    عباسی

    ۸ مرداد ۹۶، ۰۶:۳۹

    تا حالا بهش فکر نکرده بودم, آیا روش.های دیگه ایی هم وجود داره؟

  • عباسی

    حسین اصلانی

    ۹ مرداد ۹۶، ۰۵:۲۹

    قطعا بله، ان شاءالله به زودی منتشر می کنیم! شکیبا باشید

  • مهدی علیزاده

    مهدی علیزاده

    ۷ مرداد ۹۶، ۲۳:۱۲

    اگر تضمین دادیم, و مشتری واقعا پول را برگرداند چی؟

  • مهدی علیزاده

    حسین اصلانی

    ۷ مرداد ۹۶، ۲۳:۳۳

    این نشان می دهد که یا نرم افزار شما قابلیت لازم برای ان مشتری را ندارد(که در این صورت مشتری مدام واحد پشتیبانی را درگیر می کند) یا شما حقایق را راجع به محصولتان نگفته ایید, اگر

    قرار نباشد به هر قیمتی نرم افزارمان را بفروشیم, نگران این مسله نخواهیم بود.
    در ضمن کاری کنید مشتری تجربه خوبی داشته باشد. شما محصولات دیگری هم دارید... اینطور نیست؟!

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود