Jared Spool کیست؟
جارد اسپول نویسنده، محقق، سخنران و مدرس در زمیه کاربر پژوهی، طراحی محصول و کاربردپذیری است. او موسس و مدیر یک شرکت طراحی رابط کاربری است و علاوه بر طراحی به آموزش و مشاوره نیز در زمینه کاربردپذیری و خلق تجربه کاربری می پردازد. شرکت وی یکی از بزرگترین شرکت های کاربردپذیری در جهان است.
کمینه محصول پذیرفتنی (MVP)-درس سوم- 6 کاربرد اصلی MVP
به دوره آموزشی رایگان "کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) - درس سومخوش آمدید
اگر می خواهید از ابتدا این دروس را دنبال کنید به " فهرست " مراجعه کنید.
سلام امیدوارم خوب و عالی باشید همانطور که در درس های قبلی دوره MVP عرض کردیم اصلی ترین کاربرد mvp یادگیری بیشتر و کسب تجربه از مشتری هاست.
مردم به کسب و کار شما پول می دهند؟
اگر اولین تجربه استارتاپی خود را پشت سر می گذارید حتما شما هم از این مسئله که کسی حاضر نباشد برای محصول شما پول بدهد می ترسید اما اصلا نگران نباشید. هرچه سریعتر باید با این پدیده مواجه بشوید و بفهمید که محصول شما چقدر برای مشتری ارزش دارد.
دیدن واکنش افراد در مواجهه با محصول یکی از اصلی ترین کار هایی است که mvp برای ما انجام میدهد. هر کنشی یک واکنش دارد. با واکاوی واکنش ها می توانید کنش های خودتان را اصلاح کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
قطعا ما قصد داریم مردم زمانی که با محصول ما موجه می شوند رفتاری را انجام دهند. mvp به ما می فهماند که آیا مردم رفتار مورد نظر ما را انجام می دهند یا نه. و در نهایت با mvp می توانیم برای محصول اصلی ساختار و چهار چوب هایی مشخص کنید.
پایه ریزی برای محصول اصلی
ام وی پی شما را خیلی سریع با واقعیت مواجه می کند. می توانید به وسیله mvp یک تیم فنی تشکیل دهید، مدیریت محصول را یاد بگیرید و محصول نهایی خود را حول محور نمونه اولیه ساخته شده با mvp ایجاد کنید.
پس 6 کاربرد اصلی mvp عبارت اند از:
1- اعتبار سنجی پروژه و کسب تجربه از مشتری
2- مشخص کردن ارزش محصول برای مشتری ها
3- دیدن واکنش افراد نسبت به بخش های مختلف محصول (ارزش پیشنهادی شما)
4- مشاهده رفتار مشتری با محصول
5- پایه ریزی برای محصول اصلی
6- مواجه شدن سریع با واقعیت
با این حال اصلی ترین کاربرد mvp برای ما
شناسایی رفتار مشتری هاست