با این راهکار زیر فشار اقتصادی له نشوید - چگونه در اقتصاد جدید برنده باشیم؟

 در اقتصاد جدید سه گروه برنده خواهند بود، اگر میخواهید جزو این سه گروه باشید و با فعالیت های حیاتی برای رشد در اقتصاد جدید آشنا شوید. ادامه مطلب را حتما بخوانید.

چگونه می توان در اقتصاد جدید به یک برنده تبدیل شد؟

2 فعالیت حیاتی برای رشد در اقتصاد جدید!

 

حتما تاکنون متوجه شده ایید که در اقتصاد جدید، سه گروه مزایای خاصی خواهند داشت:

  1. کسانی که می توانند به خوبی و خلاقانه با ماشین های هوشمند کار کنند و پیشتاز تکنولوژی اند؛
  2. کسانی که در کاری که انجام می دهند، بهترین هستند
  3. کسانی که به سرمایه دسترسی دارند.

بگذارید اعترافی کنم: من هیچ رازی در مورد جمع کردن سریع سرمایه و تبدیل شدن به بیل گیتس دوم ندارم (اگر چنین رازی داشتم، بعید بود آن را در روز نوشته های حسین اصلانی به اشتراک بگزارم) اما راز پیوستن به دو گروه برنده ی دیگر، در دسترس است.

کال نیوپوت در کتاب "کار عمیق" پرسشی را مطرح می کند که "چگونه می توان به این برندگان پیوست؟" مثل همیشه با من همراه باشید تا با دو توانایی اصلی رشد در اقتصاد جدید آشنا شویم.

مدیریت زمان

چگونه می توان در اقتصاد جدید به یک برنده تبدیل شد

واضح است که اقتصاد اسلامی، ایرانی لازمه آینده روش ایران در 20 سال آینده است. اقتصادی که به نفت وابسته نباشد. اقتصادی که چه تحریم باشیم چه نه باید به سوی آن حرکت کنیم. یعنی امیدوارم حرکت کنیم. حالا در مسیر حرکت به سوی اقتصاد جدید" ما مردم، چگونه می توانیم برنده شویم؟" در حال حاضر معتقدم که برای رشد در اقتصاد جدید نیازمند دو توانایی اصلی هستیم:

  1. توانایی سریع ماهر شدن در کار های سخت و تخصصی.
  2. توانایی تولید در سطح ممتاز، هم از نظر کیفیت و هم از نظر سرعت.

بیایید با توانایی اول شروع کنیم. توانایی سریع ماهر شدن در کار های سخت و تخصصی.همانطور که در پیرامون خودتان می بینید جهان به سرعت در حال تغییر و رشد است. محصولات روز به روز بهتر می شوند. این رشد و افزایش کیفیت محصولات باعث می شود که محصولاتی که از کیفیت پایین تری برخوردار اند از بازار خارج شوند.

سالها پیش وقتی برنامه نویسی می کردم همیشه آرزو داشتم نرم افزار هایی خلق کنم که رابط کاربری جذابی مثل نرم افزار های خارجی داشته باشد. آن زمان نه از دانش (UX) چیزی می دانستم و نه از فرآیند خلق یک محصول ناب. در شرایط فعلی ما به دلیل استفاده از محصولات با کیفیت لوس شده ایم. محصولاتی که تجربه کاربری خوبی دارند و از رابط کاربری ساده و جذابی برخوردارند. محصولاتی که مستقیماً با مشتری ارتباط بر قرار می کنند. از این دست محصولات کم نیستند. (دیجی کالا، اسنپ، توئیتر، گوگل و...) برای این که شانس موفقیت خودتان را در راه اندازی کسب و کار افزایش دهید نیاز به یادگیری روش ها و تکنیک های جدید دارید.

پیچیدگی عصر اطلاعات

تنها راه رشد در عصر ماکارونی ؛ افزایش مهارت با سرعت بالا است.

افزایش مهارت

هدف از بیان این مسئله این است که تاکید کنم که فناوری های به روز و تکنیک های جدید رشد کسب وکار پیچیده است. ماهر شدن در آن کار ساده ای نیست. بنابر این برای پیوستن به گروهی که می توانند خالق ابزار ها و محصولات جدید و تازه و البته با کیفیت باشند لازم است که توانایی تان را برای مهارت پیدا کردن در کار های سخت پرورش دهید و چون این تکنولوژی ها به سرعت در حال تغییر اند، این روند تسلط بر کار های سخت هرگز به پایان نمی رسد و باید بارها و بارها قادر به انجام سریع آن باشید.

دنیا و فناوری این روز ها مثل ماکارونی در هم تنیده شده است.

توانایی یادگیری سریع مطالب سخت، می تواند شما را به یک فوق ستاره تبدیل کند.، این توانایی تقریبا در همه زمینه ها نقشی کلیدی ایفا می کند. حتی برای کسانی که کارشان ارتباط کمی با تکنولوژی دارد. به عنوان مثال برای تبدیل شدن به یک مربی یوگا در سطح جهانی، نیاز به تسلط بر مجموعه ای از مهارت های فیزیکی دارید که به طور فزاینده ای پیچیده اندو به عنوان مثالی دیگر برای برتری داشتن در حوزه خاصی از پزشکی نیاز است که بتوانید به سرعت آخرین تحقیقات در مورد روش های مربوط به آن مسلط شوید. یا در رابطه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی لازم است که با جدید ترین تکنیک های ایمیل مارکتینگ و طراحی تجربه های لذت بخش برای مشتریان آشنا باشید. حتی اگر کاسب هستید، در شرایط فعلی فروش کار راحتی نیست!اگر تکنیک های بازاریابی عصبی را ندانید؛ خلاصه مطلب این که اگر نمی توانید یاد بگیرید، پس پیشرفت نخواهید کرد.

کتاب کار عمیق

"اگر نمی تواتنید یاد بگیرید؛ پس پیشرفت نخواهید کرد. " (کتاب کار عمیق)

تولید در سطح ممتاز

اکنون، توانایی اصلی دوم را در فهرستی که پیشتر ارائه کردیم در نظر بگیرید. تولید در سطح ممتاز. اگر می خواهید فوق ستاره شوید، تسلط بر مهارت های جدید ضروری است اما کافی نیست پس از آن، باید این پتانسیل بالقوه را به نتایج ملموسی تبدیل کنید که مردم برای آنها ارزش قائلند. اگر نتوانید از دانشی که کسب می کنید استفاده کنید، آن دانش به شما ضرر می رساند. به عنوان مثال، بسیاری از برنامه نویسان به خوبی می توانند برای کامپیوتر ها برنامه نویسی کنند، اما فقظ بعضی ها مثل بیل گیتس، فوق ستاره می شود. علت این فوق ستاره شدن تنها یک چیز است، افزایش مهارت. بیل یا دییود هانسون (خالق زبان روبی)  با افزایش مهارت های خود در زمینه های متنوع اقدام به تولید محصولی با کیفیت و ممتاز کردند. همین باعث شد نام آن ها جاودان شود. برای خلق این پروژه نیاز بود که هانسون توانایی های فعلی اش را به حد اعلا برساند و نتایجی با ارزش آشکار و عینی تولید کند. کاری که شما نیز برای فوق ستاره شدن بهتر است انجام دهید.

هرچه بلدید را به کار بگیرید،

چیز های جدید یادبگیرید! فرمول موفقیت در کسب وکار ساده است!

بگذارید یک داستان راجع به خودم بگویم: پیش از این من همیشه یک سوال خیلی مهم داشتم: "چطور مدیرانی مثل بیل گیتس یا برایان تریسی با داشتن مجموعه ها و شرکت های بزرگ وقت آزاد زیادی برای انجام هر کاری مثل مطالعه، تفریح و حتی فکر کردن به چالش های جدید جهانی دارند؟"

پاسخ آن را به تازگی متوجه شده ام. آنها سیستم سازی می کنند. دانشی که جدیدا در یک دوره آموزشی از لیندا آن را یادگرفته ام و با پیاده کردن آن در مجموعه کاری ام بیش از نیمی از وقتی که صرف کار های کم ارزش می کردم را به کار هایی دادم که باعث ایجاد ارزش های زیاد در زمان کمتر می شوند. کار هایی که فقط خود من می توانم آن را انجام دهم.

اغلب صاحبان کسب وکار های آنلاین نوپا چنین مشکلی را دارند. آنها خودشان درگیر بسته بندی کالا، تبلیغات، درج محصول و پشتیبانی به کاربران می کنند. من در دوره جدید سیر تا پیاز آموزش ساخت کسب وکار آنلاین به خوبی روش های ارزان و رایگان ساختن سیستم های فروش را آموزش داده ام. پس مهم نیست چقدر ماهر و با استعداد هستیم، اگر چیز جدیدی تولید نکنیم، یا ایده ای نداشته باشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

دوره سیر تاپیاز ساخت کسب وکار آنلاین

بگذارید ذهنتان به لطف همگرایی پرتوهای توجه، به عدسی تبدیل شود. بگذارید روحتان، مقصد همه آن چیزی باشد که در ذهن شما به عنوان ایده غالب و کاملا تثبیت شده است. (کتاب کار عمیق)

برای دستیابی به محصول با کیفیت و افزایش سرعت "عمیق کار کنید"

کار عمیق یعنی فعالیت های حرفه ای انجام شده در حالت تمرکز کامل بدون حواس پرتی که توانایی های شناختی شما را به حد اعلای خود می رساند. این تلاش ها ارزش آفرین هستند، مهارت شما را بهبودمی بخشند.

برای ارشمند ماندن در اقتصادمان، باید بر هنر یادگیری مطالب پیچیده با سرعت بالا تسلط داشته باشیم و این امر مهم نیاز به کار عمیق دارد. اگر این توانایی را پرورش ندهید به احتمال زیاد از پیشرفت های تکنولوژیکی عقب خواهید ماند.

من در سایت مرجع آموزش های استارتاپی (hhaa.ir) سعی کرده ام که آموزش های چابک و عمیق آماده کنم که در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را در شما ایجاد کند.

از طراحی محصول گرفته تا رشد استارتاپ و توسعه محصولات که به زودی منتشر خواهد شد. مجموعه ای از ابزار های حرفه ای که نمونه دیگری ندارند. محتوا های ارزشمندی که خیلی کم می توان آن ها را پیدا کرد. و آموزش های حرفه ای و اصیل.

صرف نظر از این که برنامه نویس هستید، نویسنده اید، بازاریاب هستید، مشاور یا کار آفرین باشید، برای موفقیت باید به بهترین چیز هایی که می توانید را تولید کنید، امر مهمی که نیاز به آموزش، و ابزار های عالی دارد.

 

پس فراموش نکنید که برای پیشرفت کافیست توانایی سریع ماهر شدن در کار های سخت و تخصصی را با آموزش های با کیفیت کسب  کنید و به وسیله آن یاد بگیرید که چطور تولیدات با ارزش و سریعی داشته باشید.

جدید ترین رویداد های آموزشی و کد تخفیف ویژه در اینستاگرام حسین اصلانی

 https://www.instagram.com/hossein_aslani_com/ 

حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۲)

wave
  • zahra

    zahra

    ۲۸ بهمن ۹۸، ۱۱:۵۴

    برای سازگاری با شرایط اقتصادی جدید لازم نیست که سخت‌تر تلاش کنید، بیشتر بفروشید یا ساعات طولانی‌تری کار کنید. بلکه باید شیوه کار خود را تغییر دهید.

     

  • zahra

    حسین اصلانی

    ۳۰ بهمن ۹۸، ۰۰:۰۸

    دقیقا؛ سخت کار کردن هنر نیست...

    هوشمندانه کار کنید

  • پرینازم ...

    پرینازم ...

    ۷ آذر ۹۸، ۱۰:۰۶

    سلام
    خیلیم عالی :)

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود