بحران هویت به زودی ایران را میگیرد.

سلام بر همه دوستان عزیزم،؛ امیدوارم خوب باشید! مطالعات اخیر بنده در اکوسیستم کارآفرینی ایران، نشان میدهد که ما به زودی با یک موج بزرگ ناامیدی مواجه هستیم. این موج که با بحران هویت همسو خواهد شد، باعث از هم پاشیدگی کسب و کار های زیادی می شود. همانطور که اگر کمی از بالا با دید هلیکوپتری نگاه کنید همین الان هم متوجه این مسئله خواهید شد.

نا امیدی در اکوسیستم کارآفرینی ایران

داشتن شخصیت برنده، در کنار آگاهی و دانش تنها سلاحیست که یک کارآفرین را موفق می کند. شخصیت برنده آن شخصیتی است که از کاری که انجام میدهد لذت میبرد و تمام تلاشش را میکند که مشکلی را از مردم حل کند. و معمولا این مشکل در قالب یک محصول نرم افزاری ارائه می شود. حوادث و پمپاژ اخبار (از هر رسانه ای) مانند گلوله ایست که باعث می شود شما برای لحظه ای زخم کوچکی بردارید. و اثر آن مثل عطر گل تا مدت ها در مشام شما ماندگار است. کافیست در جریان این رودخانه قرار بگیرید تا خیس شوید!
نا امیدی به همین سادگی است. نباید فراموش کنیم که با وجود تمام مشکلات، رسالت یک کارآفرین، حل مشکلات مردم است. محصولات نرم افزاری و سخت افزاری برای این ساخته می شوند. که یک چالش را کم کنند. من به تمام همکاران خودم در هر حوزه ای برادرانه خواهش می کنم روحیه خودشان را حفظ کنند. در تمام تاریخ، مشکلات فراوانی جلوی پای تمام کسانی بوده که قصد داشته اند گامی درست بردارند. اجازه ندهید حوادث، شرارت ها، کارشکنی ها شما را نا امید کند.
 

مراقب وضعیت احساسی خود باشید.

دوری کردن لحظه ای از احساسات بد و عملکرد هیجانی در خیلی از کسب و کار ها به چشم می آید. دست کشیدن از تبلیغات، عدم فعالیت در رسانه ها، تولید محتوای نامناسب و غیر تخصصی و...، نباید فراموش کنیم که در هر حال یک کشور به افراد متخصص نیاز دارد. اگر فعالیتی تخصصی انجام میدهید، آن را متوقف نکنید و کنار نگذارید. مرگ تخصص، یعنی مرگ هر مملکی. که در ماهیت آن تفاوتی ندارد. رسالت فردی و اجتماعی ما توسعه افراد متخصص است. همین افراد متخصص هستند که می توانند گام های بزرگی بردارند و باعث افتخار شوند.
انسان ذاتا میخواهد از احساسات بد لحظه دوری کند. خیلی وقت ها دچار فوکالیسم می شود. سعی کنید به داده هایی که دریافت می کنید وزن متناسبی بدهید. حفظ وضعیت احساسی شما مهم است.
 

بحران هویت!

هویت آنچیزی است که باعث می شود با انگیزه ای مضاعف بلند شویم و در برابر مشکلات سینه سپر کنیم و بگوییم چون من ایرانی هستم، این کار را میکنم. تمام تلاش خودم را میکنم. این هویت است که تاریخ ما را می سازد. برند شخصی شما است که باعث می شود کسب و کارتان جان بگیرد یا بمیرد. یادتان هست در تمام درس های بازاریابی خوانده اید که کوکاکولا در یک سال اول فقط 25 بطری فروخت؟ چون ایمان داشت به کار خودش! همت کنید، در سخت ترین شرایط بهترین خودتان باشید.
 
برای همه شما عزیزانم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم
من تصمیم گرفتم به اخبار کمتر توجه کنم و بیشتر روی هدف های فردیم تمرکز کنم.
معتقدم اگر از اهداف ما سازنده باشند، تاثیر اجتماعی بیشتری خواهند گذاشت.
سعی می کنم هیجاناتم رو کنترل کنم و مراقب خطا های شناختی باشم.
امیدوارم شما هم مراقب خودتون و افکارتون باشید.
:-) ارادت
حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۰)

wave
خوندن نظر شما برای من خیلیییییی مهمه! یه جمله بهم بگو...

    ارسال نظر

    wave
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    ESC را فشار دهید تا بسته شود