پیگیری یا سماجت ؟!

 پیگیری یا سماجت⁉️

بیشتر مدیران از فروشندگان سمج بیشتر حمایت می کنند تا فروشندگان پیگیر. شما فریب نخورید چون برای بیشتر مدیران سودآوری مهم است و سماجت خیلی از وقت ها منجر به سودآوری نمی شود. در ادامه پنج نکته راجع به تفاوت های مهم پیگیری و سماجت را خواهم گفت.

consistency


پنج تفاوت مهم درباره ی پیگیری و سماجت👇👇👇

1. پیگیری بخشی هدفمند از فرآیند بازاریابی و فروش است | سماجت نوعی گیر دادن غیر منطقی به مشتری است.

2. پیگیری همراه شدن بیشتر با مشتری برای رساندن او به تصمیم نهایی است | سماجت روشی برای مجبور کردن مشتری به تصمیم مثبت است.

3. پیگیری ممکن است با عدم خرید مشتری همراه باشد | سماجت مشتری را محکوم به خریدن می کند.

4. پیگیری رفتاری مؤدبانه و محترمانه با درک شرایط مشتری است| سماجت رفتاری یک طرفه بدون در نظر گرفتن شرایط مشتری است.

5. پیگیری مشتری را اذیت و ناراحت نمی کند | سماجت ممکن است موجب دافعه ی افراطی مشتری بشود.

تا الان پیگیر بودید یا سمج؟!

حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۱)

wave
  • آشنای غریب

    آشنای غریب

    ۲۷ آذر ۹۶، ۱۳:۴۸

    به نظرم هیچ کدوم :|

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود