🔹افراد زیادی هستند که با این بهانه از شما خرید نمی کنند و معمولا فروشندگانی که تجربه کافی نداشته باشند ، در مقابل این بهانه سر تسلیم فرود آورده و از ادامه روند فروش صرفنظر می کنند .
🔹🔹اما آیا واقعا این دلیل ، درست و صادقانه است ؟
🔹🔹آیا واقعا مشتری پول ندارد که از شما خرید نکرده است ؟
🔸اجازه بدهید اینگونه شرح دهم که در میان شما درصد بسیار بسیار کوچکی وجود دارند که پول خرید محصول یا خدمات شما را ندارند . اکثریت مشتری های شما توان مالی خرید محصول شما را دارند و در واقع اشکال کار جای یگری است .
🔸در واقع معنی درست تر این اعتراض یا بهانه ، این است که:
🗣” فکر می کنم اگر پول خود را جای دیگری هزینه کنم برایم بازدهی بیشتری خواهد داشت و از آنجایی که اهمیت زیادی برای پولم قائل هستم ، پول اضافی ندارم که خرج پیشنهاد بی اهمیت شما کنم . ”
🔸بله در اکثر موارد مشتری پیشنهاد شما را بیهوده و تلف کردن وقت می داند و این فقط و فقط وظیفه شماست که مشتری را آگاه کنید که هزینه ای که روی محصول شما می کند یک سرمایه گزاری ارزشمند است.
🔸چون “ارزش” دقیقا چیزی است که مشتری به دنبال آن است . پس شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا ارزش واقعی محصول یا خدمات و سود واقعی که مشتری با خرید محصول شما به دست خواهد آورد را به او نشان دهید .
🔺اینحاست که مشتری با کمال میل و با خیال راحت پول با ارزشش را به شما می دهد و دیگر نگرانی از بابت بیهوده تلف کردن پولش ندارد .پس فراموش نکنید که در هر فروشی باید تمرکز اصلی شما روی ارزشی باشد که ارائه می دهید و باید مشتری را از این ارزش آگاه کنید .
سمیه لاریمی
۶ مهر ۹۶، ۱۳:۰۲چون “ارزش” دقیقا چیزی است که مشتری به دنبال آن است .
این جمله کاملا درسته.مشتری پولو بابت ارزش کالا میده نه خود کالا
عباس شکیبا
۲۸ مرداد ۹۶، ۱۰:۲۵بی صبرانه منتظر هستم. متشکرم.
.. محمد ..
۲۴ مرداد ۹۶، ۱۸:۰۹عالی
سیّد محمّد جعاوله
۲۴ مرداد ۹۶، ۱۳:۵۴کامل بود ولی جامع نبود
عباس شکیبا
۲۴ مرداد ۹۶، ۰۹:۳۸سلام. ای کاش راه حلی هم ارائه می دادید. مثل اینکه چطور میشه مشتری رو راضی کرد که از ما خرید کند.
حسین اصلانی
۲۴ مرداد ۹۶، ۱۲:۱۱نگران نباشید، خیلی زود مجموعه مقالات صفر تا صدویک تکنیک های متقاعد کردن مشتری ارائه خواهم داد!
ممنونم از نظر شما