ارزشمندترین منبع دنیا دیگر نفت نیست، Data است!

مجله اکونومیست در مقاله ای جدید و جذاب ارزشمندترین منبع دنیا را Data اعلام کرد.

در این مقاله می خواهم قدری از با ارزشترین منبع دنیا صحبت کنم و به سوالاتی که همه ما شاید برایمان پیش آمده باشد پاسخ بدهم.

شاید برای شما هم سوال است که چرا تلگرام، واتس آپ، گوگل، فیس بوک، اینستاگرام ودیگر شبکه های اجتماعی و نرم افزار هایی که روز شب از آنها استفاده می کنیم، رایگان به من و شما سرویس می دهند؟ و از طرفی پنج شرکت (گوگل، آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت) ارزشمندترین بنگاه‌های اقتصادی در دنیا هستند ! آن هم در شرایط فعلی که هزینه های نگهداری تصاویر و متن ها و فیلم های ما در سرور های آنها سرسام آور است همانطور که سودهایشان سرسام‌آور است؛
 آنها روی‌هم‌رفته 25 میلیارد دلار سود خالص در فصل اول سال 2017 جمع کردند.فقط نیمی از تمام دلارهایی که در آمریکا آنلاین خرج می‌شوند، نصیب آمازون می‌شود. تقریباً تمام رشد درآمد در حوزۀ تبلیغات دیجیتال در آمریکا در سال گذشته، مدیون گوگل و فیسبوک است!

اگر دوست دارید پرده از راز ارائه سرویس رایگان این شرکت های خارجی بردارم، و به سوالات پاسخ بدهم با من همراه باشید.


DATA


رفتار بد سعودی ها با شیعه ها در مناطق شیعه نشین

رفتار بد سعودی ها با شیعه ها

⭕️ دولت سعودی زباله های مناطق شیعه نشین را جمع آوری نمی کند

🔸مردم خودشان دست بکار شده اند


مصالحه

مصالحه؛ هنر تقسیم یک کیک است به گونه ایی که هر کس بر این باور باشد که بزرگترین قطعه نصیب او شده است.

ترفند دستکاری ذهنی

ترفندهای دستکاری ذهنی که شرکت‌ها برای جلب توجه شما به کار می‌برند

یک فیلم جالب از تد راجع به ترفند دستکاری ذهنی که شرکت ها برای جلب توجه شما به کار می برند.
 

هر روزه انسان‌های زیادی در شرکت‌های فناوری برای هدایت افکار میلیاردها انسان فعالیت می‌کنند، تریستن هریس ، طراح تفکر این را می‌گوید. از اطلاعیه‌های فیسبوک تا اسنپ تریک و ویدیوهای پخش خودکار یوتیوب، همگی با یکدیگر سر یک چیز رقابت دارند:جلب توجه شما. هریس به ما می‌گوید که این کمپانیها چگونه در جهت منافع خود روانشناسی ما را به دام انداخته و در عوض خواستار یک رنسانس طراحی است که در آن فناوری ما مشوق مابه زندگی در خط زمانی که می‌خواهیم باشد.

✅ ارزش مشتری یا ارزش طول عمر مشتری چیست ؟(LTV)💰

 ⬅️ارزش مشتری یعنی ارزشی  یک مشتری در طول عمر خود، چه میزان سود برای یک کسب و کار ایجاد می‌کند.

🎯مثلا اگر کار شما آرایشگری باشد . یک مشتری در طول عمرش چند بار به شما  رجوع می کند و چقدر در مجموع به شما پرداخت می کند . 😱
🔴به عنوان مشتری شده تا به حال خانه تان را عوض کنید اما برای رفتن به آرایشگر قدیمی تان مسیری را شاید طولانی هم باشد طی کنید تا به همانجا بروید ؟  آن آرایشگاه چه چیزهایی داشته که شما حاضر به این زحمت شده اید ؟
📌📌شما چقدر برای آن فرد ارزش دارید ؟ چقدر می توانید ایجاد ارزش و سود کنید ؟
🔹ما اگر به عنوان صاحبان کسب و کار به ارزش طول عمر مشتری نگاه کنیم در خدماتی که می دهیم چه تغییراتی می دهیم ؟

شاید یک پاراگراف کسب و کاری را تغییر دهد؛ به اشتراک بگذارید و نظر بدهید!

چطور سند اسپرینت تهیه کنیم؟!

سلام دوستان و همراهان من از این که افتخار این را دارم که بار دیگر با شما در رابطه با چابکی صحبت کنم خوشحالم!

در مقاله قبلی راجع به این که اسکرام چی هست و به چه درد ما می خوره صحبت کردیم و قرار شد توی این مقاله مسئله اسپرینت را باز کنیم و ببینیم جریان در یک پروژه واقعی چیه!


وقتی مشتری می گوید 👈 پول ندارم

🔹افراد زیادی هستند که با این بهانه از شما خرید نمی کنند و معمولا فروشندگانی که تجربه کافی نداشته باشند ، در مقابل این بهانه سر تسلیم فرود آورده و از ادامه روند فروش صرفنظر می کنند .

پول ندارم
🔹🔹اما آیا واقعا این دلیل ، درست و صادقانه است ؟
🔹🔹آیا واقعا مشتری پول ندارد که از شما خرید نکرده است ؟

اسکرام چی هست و به چه درد ما می خوره؟

 از این که یکم نوشتن این مقاله طول کشید پوزش می طلبم! خب! مثل تمام مستند‌های ایرانی همون اول میریم سراغ معنی لغوی اسکرام (Scrum): معنی لغوی نداره و خیالتون راحت، اما اصطلاحاً شروع دوباره تو بازی راگبی رو اسکرام میگن؛ یعنی هر وقت به هر دلیلی، مثل خطا یا بیرون افتادن توپ بازی متوقف بشه، با اسکرام بازی شروع میشه. شاید دیده باشید بازیکن ها دور هم جمع میشن، سرشونو میگیرن پایین. اسکرام(scrum) یک روش گروهی برای تولید و توسعه نرم افزار است. این چارچوب یک مدل تکراری(iterative) از متدولوژی Agile (سیستم چابک) برای حل مسایل پیچیده است. با اسکرام این امکان وجود خواهد داشت که مسایل پیچیده به راحتی مدیریت گردد. اگه اسکرام رو تو گوگل سرچ کنیم، یه چیزی تو همین مایه‌ها رو برامون میاره، اما قطعاً من نمیخوام همین کارو برای شما تکرار کنم. خب! یه مسأله بنام اسکرام داشتیم یه مسأله‌ی جدید اضافه شد به‌نام سیستم چابک. همین روش رو ادامه بدیم میرسیم به شرکت‌های چابک، بعدشم چندتا تعریف دیگه و هرکدوم از اینا یه تاریخچه‌ای دارن و یکی دو نفر که احتمال قریب به یقین ژاپنی هم بودن رو معرفی میکنیم که لااقل شما حوصله خوندن همشو ندارید. الان سالهاست که شرکت های مطرح و تیم های نرم افزاری چابک و موفق از این روش استفاده می کنند.

اسکرام یه جلسه ست که روزانه و معمولاً در اولین ساعت کاری بین یک گروه توسعه‌ی نرم‌افزار برگزار میشه. بچه‌ها میان کارهایی که روز گذشته انجام دادن و روز آینده میخوان انجام بدن رو خیلی سریع میگن و تموم.


خب چرا روزانه؟ صبر میکردیم تا کار به یه جای خوب و افتخارآمیز برسه تا بشه به بقیه هم توضیح داد؟ با من همراه باشید

اعتماد از دیدگاه تجربه مشتری

🎯🎯اعتماد  از دیدگاه تجربه مشتری یک احساس مهم است!!

مردم می خواهند که به سازمان ها اعتماد کنند، در غیراینصورت آن ها به استراتژی های پیچیده رفتاری و ناکارآمدی رجوع خواهند کرد.

به عنوان مثال اگر شما اعتماد نکنید که کالای مورد نظرتان به موقع ارسال می شود، برای کنار آمدن با خشم و استرس خود، با مرکز تماس، تماس می گیرید تا تاییدیه ارسال را دریافت و از آن مطمئن شوید. در ادامه با من همراه باشید