کتاب از خوب به عالی - جیم کالینز

چرا برخی شرکت ها پیشرفت می‌کنند و برخی دیگر

 

چند روز پیش، در جمعی از دوستان، به صورت اتفاقی شرایطی پیش آمد که خیلی کوتاه در مورد کتاب از خوب به عالی صحبت کنم و تکنیک هایی را از این کتاب ارائه بدم. من بار ها در دوره ها و همایش هایم در رابطه با این کتاب و مطالب جذابش صحبت کرده ام، آخرین بار در وبنیار "چطور در آسمان UX-UI بدرخشیم؟" بود که این کتاب را معرفی کردم. گفتم حیف است خلاصه آن را برای دانلود رایگان قرار ندم و به شما پیشنهاد نکنم که آن را مطالعه کنید. با خواندن کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز، بیشتر باورهای فعلی خود را زیر سوال می‌برید. برای دانلود رایگان خلاصه کتاب به ادامه مطلب برید.

از خوب به عالی

 این کتاب تعاریفی جدید از واژه‌هایی چون مدیر عامل قدرتمند، مدیریت، تصاحب و ادغام سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

در کتاب از خوب به عالی (Good To Great) می‌فهمیم که متوسط بودن برای موفق بودن کافی نیست بلکه خوب بودن و حرکت به سوی عالی شدن، کلید موفقیت است.اگر به دنبال مطالعه‌ای علمی و جذاب برای شناخت عواملی هستید که شرکت‌های ابرقدرت امروز شکل داده‌اند، این کتاب را بخوانید. 
 

سرفصل های این کتاب:

    • مقدمه
    • فصل اول: خوب دشمن عالی است
    • فصل دوم: رهبری سطح پنجم
    • فصل سوم:ابتدا چه کسی... بعد چه چیزی
    • فصل چهارم: رویارویی با حقایق بی‌رحم (اما هرگز ایمان خود را از دست ندهید)
    • فصل پنجم: مفهوم جوجه‌تیغی
    • فصل ششم: فرهنگ انضباط
    • فصل هفتم: شتاب‌دهنده‌های فناوری
    • فصل هشتم: چرخ پرواز و حلقه نابودی
    • فصل نهم: از خوب به عالی تا ماندگاری
    • سخن پایانی: پرسش هایی که تکرار شده اند
 
کتاب از خوب به عالی

مایلم یکی از فصل های کتاب را به صورت خلاصه برای شما بنویسم:

فصل پنجم: جوجه‌تیغی و روباه

روباه شکارچی باهوشیه و راه‌های مختلفی برای شکار کردن طعمه های خودش بلده  اما جوجه تیغی همیشه برای محافظت از خودش، یک استراتژی ساده ولی مؤثر داره. سازمان‌ها هم باید به همین ترتیب عمل کنند. استراتژی‌های ساده و مؤثری داشته باشند که از مهارت‌های اصلی آن‌ها نشأت می‌گیره.

روباه و جوجه تیغی - کتاب خوب به عالی

سه پرسش برای عالی شدن

اگر می‌خواهید سازمان خود را به یک شرکت عالی تبدیل کنید، باید به سه پرسش پاسخ دهید.

  • چه کاری را بهتر از بقیه انجام می‌دهید؟
  • چه چیزی باعث رشد اقتصادی شما می‌شود؟ (منظور این است که سنجه اصلی تمرکز شما چیست؟)
  • به چه کاری علاقه شدید دارید؟
چطور این کتاب را تهیه کنم؟
 
 
 

مایل هستید راجع به این کتاب یک وبینار رایگان برگزار کنم؟ در قسمت نظرات پاسخ آری یا نه بدهید!

حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۲)

wave
  • تمنایــ وجــود

    تمنایــ وجــود

    ۹ اسفند ۹۷، ۱۴:۳۸

    ممنون ار حضورتون خوشحالم کردید 😊

  • تمنایــ وجــود

    تمنایــ وجــود

    ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۵۶

    میشه ب وب من سر بزنید ...کتاب های خوبی معرفی کردم و وب برای مسابقات استانی ارسال شده و نیازمند حمایت شماست ممنون

  • تمنایــ وجــود

    حسین اصلانی

    ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۵۸

    با کمال میل چرا که نه؛ من عاشق کتابم، هرجا خبری، اثری، ردی نشونی از کتاب باشه قطعا حضور پیدا میکنم :D


ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود