کتاب پیاده‌روی و سکوت در زمانه‌ی هیاهو + صوتی

این کتاب را به پیشنهاد یک فروشنده خوب خریدم. عصر یک روز پاییزی که برای خرید چند کتاب از خانه بیرون رفته بودم، بعد از اینکه سبد خریدم را کامل کردم، فروشنده این کتاب را پیشنهاد کرد و من هم به اعتبارش خریدم.  اگر بخواهم در موردش توضیح بدهم، کتاب خیلی خاصی نیست! اما خواندنش لذت بخش است. در این کتاب شما تجربه زیسته یک انسان را میخوانید و همین با ارزشش می کند. این کتاب زرد نیست، کتاب عمیقی هم نیست. و تمام مفهوم آن شامل دو بخش اصلی است:

۱. سکوت در زمانه‌ی هیاهو و ۲. پیاده روی

دریافت
عنوان: کتاب پیاده روی، سکوت، در زمانه هیاهو
حجم: 8.89 مگابایت

 

ریشه‌ی اصلی خیلی چیزها در زندگی روزمره، حیرت است. از ناب‌ترین لذت‌هایی‌ست که می‌شناسم. حظ می‌برم از این احساس. اغلب این حس را در خود دارم، و تقریبا همه‌جا؛ به وقت سفر، مطالعه، دیدار با بقیه، وقتی می‌نشینم چیزی بنویسم یا هرزمان تپش قلبم را حس کنم یا شاهد طلوع خورشید باشم. حیرت از قوی‌ترین نیروهایی‌ست که از بدو تولد با ماست.

حیرت در زمانه هیاهو

سکوت فی‌ذاته غنی‌ست. منحصر‌به‌فرد و لوکس است. گشاینده‌ی طرز فکرهای نو برای تفکر است. سکوت از نظر من امری معنوی یا نوعی چشم‌پوشی از دنیا نیست، بلکه آن را بیشتر سرمایه‌ای حقیقی برای داشتن زندگی پرمایه و غنی می‌بینم. یا، به بیان ساده‌تر، سکوت را شکل عمیق‌تری از تجربه‌ی زندگی می‌دانم، عمیق‌تر از روشن کردن تلویزیون برای دیدن اخبار، دوباره و دوباره.

شاید باید جور دیگری باشد شاید آن‌قدرها هم برای آدم بد نیست که گهگاه کمی به ملال دچار شود. کمی خویشتنمان را از همه چیز جدا کنیم. درنگ کنیم و ببینیم واقعا چه می‌کنیم.

فاصله گرفتنِ مداوم از خودمان حقیقتی آن‌قدر تلخ و بی‌رحم است که همیشه از فکر کردن به آن فرار می‌کنیم. ترجیح می‌دهیم هرچیز دیگری را بفهمیم و حس کنیم جز این.

گاهی خوب است زندگی را سخت بگیریم. همیشه از جاهای کم‌ارتفاع‌ترِ حصار نپریم. برای همین، سعی می‌کردم برای فرزندانم توضیح دهم دلیل نوشتنم درباره‌ی سکوت این است؛ دشوار بتوان قدر و منزلت سکوت را فهمید. دشوارتر از سر و صدا و این‌که سکوت امر مهمی در زندگی است.

 
پایان بخش اول - نظرتون رو کامنت کنید. اگر دوست دارید پارت های بعدی رو هم بشنوید بهم بگین
حسین اصلانی

حسین اصلانی

حسین اصلانی؛ رئیس سابق هیئت مدیره آرپینا
مدیرمحصول؛ پژوهشگر؛ مترجم و سخنران

نظر (۱)

wave
  • سجّاد رحیمی مدیسه

    سجّاد رحیمی مدیسه

    ۱۶ آذر ۰۱، ۲۳:۵۷

    تشکر بابت معرفی و تشریح بیشتر بخشی از کتاب و فایل دانلودی

  • سجّاد رحیمی مدیسه

    حسین اصلانی

    ۱۸ آذر ۰۱، ۰۸:۴۷

    ارادتمندم سجاد عزیز؛

ارسال نظر

wave
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ESC را فشار دهید تا بسته شود